Už nejsem ředitel
Obrátil se na mě klient, bývalý ředitel nadnárodní korporace. Rozhodl se rozjet svůj vlastní byznys. Ve svém oboru se jedná o známou tvář, proto chtěl o své kariérní změně i novém pracovním směřování informovat novináře.
Probírali jsme nejvhodnější způsob, jak o rozjíždějící se firmě do médií mluvit a co vlastně říkat. Klient měl před sebou několik dilemat. Bylo mu jasné, že vhodný marketing mu může přilákat zákazníky a byznys dobře nastartovat, zároveň ho však nahlodávaly pochybnosti: "Co když to bude propadák a budu všem pro smích?"
Podnikání bylo navíc ve fázi, kdy zatím byly některé informace důvěrné a čekalo se na dokončení formalit, podpisy smluv s prvními klienty atd. Na druhou stranu tito odběratelé jsou významnými hráči na trhu a uvedení jejich jmen by bylo pro začínající firmu vynikající referencí. Jak s tím naložit?
Jedná se o otázky, které zřejmě řeší řada začínajících podnikatelů. Nečekaný zásek však pro klienta nastal ve chvíli, když jsme diskutovali, jakou pozici u jeho jména v tiskovém prohlášení uvedeme. Za dlouhá léta si zvykl být "pan XY, ředitel velké firmy ABC". Teď se z něj stal "pan XY z neznámého eseróčka".
Jaké to je, postavit se na vlastní nohy a ztratit oporu zvučného globálního jména, které otevírá mnohé dveře? Klient se rozhodl jít do toho plnou silou a nečekat v koutě, jak se situace vyvine. Připravili jsme zprávu o nové firmě a jejím zaměření na specifický segment trhu, který velké korporace obsloužit nedokáží, a domluvila jsem schůzky s novináři.
Předem jsme probrali seznam otázek, na které by se média mohla ptát, včetně odpovědí. V rámci koučovacího sezení jsme rozptýlili skryté obavy z toho, "co by se mohlo stát". Na rozhovory s novináři přišel sebevědomý podnikatel a s chutí mluvil o svých plánech a nastartovaném byznyse.
S radostí sleduji, jak si pan XY díky své hluboké znalosti trhu a silným a zajímavým tématům nachází cestu do klíčových oborových médií. Držím mu palce, aby se jeho eseróčko brzy stalo pojmem.