Co já v té televizi budu říkat?
Klienta, experta na komerční nemovitosti, oslovila redakce televizního zpravodajství. Pozvali ho do studia, aby jako host v živém vysílání okomentoval vývoj trhu. Věnoval se pronájmům logistických a výrobních hal v České republice řadu let jako zaměstnanec korporace, poté si založil vlastní firmu. Znal každý detail trhu, stejně jako lidé z oboru znali velmi dobře jeho jméno. Žádný div, že se ekonomický zpravodaj obrátil právě na něj.
"Co já tam budu říkat? Vždyť já ty pronájmy dávno nedělám?" Zahájil schůzku s otazníky v očích klient. Stál před značným dilematem. Jeho reputace odborníka na pronájmy skladových hal se díky prosperující firmě šířila dál. Klient se však z každodenního vyhledávání vhodných lokalit a vyjednávání nájemních smluv dávno stáhnul a řízení firmy předal profesionálnímu managementu.
Sám se začal zaměřovat na investice do komerčních nemovitostí v regionu střední Evropy.
Příležitost vystoupit v živém televizním vysílání byla velmi lákavá a nechtěl si ji nechat ujít. Jednak mu to lichotilo, jednak si byl velmi dobře vědom toho, že zviditelní svůj byznys a přiláká nové zákazníky.
Diskuze o detailech nájemního trhu však pro něj nebyla vhodná. Klient má rád výzvy a byl ochoten vystoupit ze své komfortní zóny. Rozhodl se, že chce najít způsob, jak situaci naklonit ve svůj prospěch.
Pomohla jsem mu podívat se na věc z různých úhlů. Zaměřili jsme se na fakta a sestavili seznam témat, v nichž je expertem a před kamerou může zazářit. Divákům tak přinese cenné informace a postřehy ze světa investování a sám se v tématu bude cítit komfortně.
Klient se rozhodl znovu spojit s redakcí a vysvětlit, že jeho expertíza dnes spočívá v investování do nemovitostí v regionu střední Evropy. A že otázky k pronájmům hal bude vhodné položit jinému odborníkovi.
Redakce informaci přijala a věcně konstatovala, že expert na investice je v jejich studiu více než žádaný. Klientovi stačilo jen dohodnout konkrétní termín.